[Csaladtortenet 2] Járványos gyermek betegság

Éva Adorján adeva40 at gmail.com
2017. Aug. 25., P, 11:49:58 CEST

Kedves Hédi!

 A szomszéd falu anyakönyvének átnézése tegnap késő este nekem is eszembe
jutott.

 Mivel az én falumban csak katolikus templom volt,s a faluban élt kevés
református család adatait a szomszéd falu református anyakönyvei
tartalmazták,ezért itt tájékozódtam.
 Meg is találtam a református családok gyermekeinek halotti bejegyzésénél,
hogy a halál oka a himlő volt.

A járvány nagyságának érzékeltetésére írom le, hogy míg az 1821 körüli
években a halálesetek száma 20 körüli volt, 1821-ben 77, zömmel 1-10 év
közötti gyermeket temettek, több napon 2-3 gyermeket is.

A kolera 1866-ban 52 fő áldozatot követelt, akik zömében felnőttek voltak.

Úgy tűnik a régi szakmám mindig kibújik belőlem.........

Köszönöm a válaszokat.

Üdv.
A Éva