[Csaladtortenet 2] honlap frissítés

Beus beusmarie at gmail.com
2017. Dec. 20., Sze, 13:03:44 CET

Kedves Erika!
Itt biztos, hogy névvariáció: ugyanazok a szülök, ugyanott a születési
hely. A ciszterek éves fizetési elszámolásából is kiderült, hogy
ugyanazokról van szó.
Konkrét példa: : dédapám idősebb testvérei: Trexler, Draxler, Drachsler,
majd: dédapám: Draexler,, aztán a fiatalabbak: Drexler és Drakler.
Dédapám az 1892. évi házasságkötésénél már Drexler, s onnantól minden
leszármazott.
Mindenki rk és a zirci ciszterek alkalmazásában álltak.
Zirc-Olaszfalu-Sóly-Olaszfalu-Kiliti-Füle a bejárt út.
Zircen az 1750-es években 3 Drexler család élt. Elvileg akár testvérek is
lehettek, de erre egyelőre semmi bizonyíték nincs. Drexler Tobi és Rosina,
Trasler Ferenc és Éva, és őseim: Dregxler (így, g-vel) Henrik és Anna.
Utóbbiaknál fennmaradt a ház átadásának jegyzőkönyve, mely szerint Henrik
halálával a házra a bérleti szerződés átruházódik Györgyre, aki a fia, és
akinek gondoskodnia kell az anyjáról. Innentől dédapámig mindenki
erdőkerülő (uradalmi erdész, körerdész, stb) volt.

Üdv: BBea