[Csaladtortenet 2] Kataszteri térképek értelmezése

Tunde Gyurko gyurkot at gmail.com
2017. Dec. 19., K, 08:35:42 CET

Kedves Anett,

általában  nem tudom, hogy mi a válasz, de Balmazújváros esetében két
különböző időszak házszámait jelentette. Erre akkor jöttem rá, amikor a
levéltárban tételesen átnéztem őket és az egyiknél az összehajtott tábla
külső fedelén szerepelt erre egy utalás (egynél a kb. 40-ből).
A kataszteri térképek elkészítése anno sok idő volt, azokat ténylegesen
megrajzolták és még az átrajzolása is ( ha voltak ilyenek ), is sok időbe
került. Így azokat hosszabb ideig használták. A települések azonban
változtak, új telkek lettek és így átszámozták őket.
Bár én találtam egy lakóházak jegyzékét is, ami valamit segített, de abban
is szerepelt olyan, aki már akkor biztosan nem élt.

Üdv,
Gyurkó Tünde