[Csaladtortenet 2] Rapi Trézsi Rapi Teréz

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2017. Dec. 28., Cs, 00:45:44 CET

 Kezdőpontként: remélem mindenkinek világos, hogy a Trézsi és a Teréz ugyanaz a név. Ebből a tényből felmerül annak a valószinűsége, hogy a házassági bejegyzésben egyszerűen melléírták az anya keresztnevét.
Ha Csákányházán (pontosabban Fülekpüspökin) nincs a házasság, annak kéne utánanézni, hogy esetleg Bodor Boris (Borbála) valahonnan máshonnan származott-e. (A lakodalom majdnem mindig a lány falujában történt.) Az indexelt keresztelések szerint Somosújfalun elég sok Bodor Borbála született 1800-1820 között, talán érdemes megkeresni és végiglapozni ott a házasságokat 1837-től visszafele. (Állítólag ott vannak valahol a 004666238-as filmen, de az én szúrópróbám csupa keresztelést és konfirmációt talált csak.)