[Csaladtortenet 2] a soproni Dobner és a zólyomi Zolnay (Stek) család kapcsolata

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Feb. 3., P, 10:12:18 CET

Kedves Listatagok!

Sikerült felderítenem a családom egy eddig rejtve lévő ágát, a Nógrád
megyébe elszármazott Zolnay családot.

Sikerült összekapcsolnom a Turul folyóiratban szereplő adatokat az általam
kikutatottakkal. Eszerint 1734 körül született Zolnay Klára, kinek apja
valószínűleg János (vagy a testvére József). Sajnos Klárát ez ideig nem
sikerült fellelnem (az első Zolnay gyerek 1738-ban született Apcon, ahol
éltek) - ha valaki találkozott már vele, kérem, szóljon!

János (1705 körül) és József Zolnay Ábrahám gyermekei voltak, aki Rákóczi
oldalán harcolt. A Turul szerint Ábrahám felesége Dobner Teréz volt. A
Zolnay családot figyelembe véve szerintem a soproni Dobner család tagjáról
van szó. Számomra elképzelhető, hogy Rákóczi hadaival járva történt a
házasság, innen a Zólyom-Nógrád és Sopron közötti távolság.

Találkozott valaki Dobner Teréz születésével? János születéséből kiindulva
1675-1685 között születhetett. Volt már akkor anyakönyvezés Sopronban? (A
Dobner család evangélikus hiten volt.)

Végezetül még egy kérdés: Zolnay Klára esélyesebb apja, János felesége
Kmentovics (legtöbbször ennek olvasni) Anna volt. Nem igazán találtam ilyen
névvel embereket a környékben. Valaki találkozott ezzel a családnévvel?

Köszönöm a segítséget!
Balázs