[Csaladtortenet 2] Hunyadytól /Re: [MACSE: 14866] Új fórum Lodomeria családfa

Hunyady László hunyady.laszlo at chello.hu
2017. Feb. 11., Szo, 21:51:37 CET

Kedves Catherine!
Magyarul válaszolok, hogy mindenki olvashassa, hátha valakinek ez a
honlap érdekes lehet.
Itt egy ukrán családfakutató társaság honlapjára lehet kerülni, ahol
bemutatkoznak, hogy Luck városában (egyetemi város) Ukrajnában
családfakutatással, helytörténettel foglalkoznak.
Ezt a területet Lodomériának más néven Volhiniának hívták a
történelemben és magában Luck városában főként zsidók éltek.
Szomorú a történetük, hol a németek, hol az ukrán nacionalisták hol az
oroszok gyilkolták az itt élő lakosságot. Mi is jártunk arrafelé az első
világháborúban az Osztrák-Magyar Monarchia színeiben.
Érdemes lenne olyanoknak felvenni velük a kapcsolatot, akik zsidó
őseiket kutatják Galíciában (Gácsországban).
Végignéztem a honlapjukra feltett képeslapokat, fényképeket, ahol
lengyel, héber, német, ukrán, orosz nyelvű szövegek olvashatok a
képeslapokon, ahogy ezt a történelmük diktálta.
üdv.
Hunyady László