[Csaladtortenet 2] segítségkérés házassági bejegyzés fellelésében

Batu György batugy at citromail.hu
2017. Jan. 2., H, 19:26:33 CET

Kedves Kutatótársaim!
Apai ősszüleim házassági bejegyzésének felkutatásánál akadtam el.Apai szépapám Batu Mózes 1840.07-27-én született Farmoson, Tápiószelén anyakönyvezték.Római Katolikus, keresztelési bejegyzése szerint édesapja Batu József, édesanyja Pikó Anna.A házasságból több gyermeket nem találtam, sem az FS-en, sem a környező települések anyakönyveit kutatva.A halotti anyakönyvek terén szintén eredménytelennek bizonyult Tápiószele és a környék anyakönyveinek kutatása.Az egyetlen támpontot apai szépapám (Batu Mózes) házassági bejegyzésében találtam. 1865.10.11-én,  Tápiószelén kötött házasságot Ledacs Kis Borbálával, mely bejegyzésben nevelőszülők lettek feltüntetve a "fi jegyesnél". Nevük Batu Pál és Horvát Anna.Tovább kutatva Tápiószelén találtam két korábbi keresztelési bejegyzést ahol az egyiknél Horvát Anna volt az édesanya, 1835.05.17 Batu Apollónia - a bejegyzés szerintédesapja Joannes Batu, majd 1837.01.15 Batu Pál, ahol az édesanya Horváth Zsuzsanna, az édesapa pedig Batu József. Az ejtett gondolkodóba, hogy ezen két születésnél a keresztszülők teljesen azonosak. Batu Apollónia halottiját már a a polgári anyakönyvek között találtam meg, ahol édesapjaként Batu Józsefet neveztek meg.Ígéretes kutatási területnek Nagykáta tűnt ahol mind a Batu, mind a Pikó család fellelhető a bejegyzésekben, de számomra stimmelő adatokat nem találtam.
Bármilyen apró segítséget, ötletet nagyon köszönök előre is!
Üdvözlettel:
Batu György Sándor

Citromail.hu levelezőrendszerből küldve

Lépj be vagy regisztrálj