[Csaladtortenet 2] Forrás

Lajos Kámory kamory.lajos at gmail.com
2017. Jan. 2., H, 22:32:30 CET

Kedves Brigi!

A következőkre gondolok:

Fellegi Mihály - Wiesner Viktória: Nagymaros. A német bevándorlás.
Kaloprint Nyomda kft., Kalocsa, 2008

Horváth M. Ferenc: Váci végrendeletek I., Vác város levéltára, Vác 2006.

Horváth M. Ferenc - G. Molnár Péter: Váci végrendeletek II., Vác város
levéltára, Vác 2010.

?: Váci végrendeletek III. Vác város levéltára, Vác
 A végrendeleteknek egyebek mellett szociológiai érdekessége is van,
sokszor milyen kis értékek szerepelnek bennük: Pár kiló búza, fél ágy,
egy ruhadarab, stb.

Horváth Lajos: Vác utcái, épületei és lakosai a XVI. század második
felében. Vác város levéltára, Vác 2011.
Ebben a történelem és a geneológia egyaránt megjelenik: Fejezetcímek:
I. Kutatástörténet és források, II. A váci házösszeírás keletkezésének
ideje, III. Vác városa, IV. Vác társadalma. Adattárak I. Magyar
genealógiai táblázatok, II. Vác város adattára, III. A magyarok
adattára. Térképek. Stb. A 358 oldalból leghosszabb (82 o.) a
genealógia táblázatok.

Érdekesek lehetnek Josef P. Schwend könyvei (Taufregister von Apatin.
Nyomda: Boscolo & Königshofer, Karlsruhe; Sterberegister von Apatin.
Nyomda: Boscolo & Königshofer, Karlsruhe; Familienregister
Apatin/Abthausen. Frankfurt am Main 1986.
Ezek megtalálhatók az AKuFF könyvtárában.

Érdekesek  lehetnek még az Örsi Julianna által írt vagy szerkesztett
munkák (Neves nagykunsági családok. Túrkeve, 2003; Családok, famíliák,
nemzetségek. Túrkeve, 2003; stb.

Remélem, van köztük használható.

Üdvözlettel
Lajos