[Csaladtortenet 2] pogo nobilium

Resmann Ágnes aresmann at freemail.hu
2017. Jan. 10., K, 22:45:56 CET

Kedves Erzsi! Azt gyanítom, hogy talán a pagus nobilium-ot írták így, kicsit torzítva, esetleg nem jól olvashatóan. Ez szerintem utalhat a helyi nemesi udvarházra, nemesi tanyára.  (jelentése:megye, vidék, község, falu).  Én is kérnék valamit. Ha van köztetek gyöngyösi, talán tudna mondani valamit  egy képről. A Lyka Károly szerkesztette MŰVÉSZET című folyóirat 1915 évi hatodik számában van egy cikk Palinay György gyöngyösi festőről, akiről a cikkből tudtuk meg, hogy  többek között férjem ükapját is lefestette: "....Bölcskövi Károly asztalos iparost, postamestert és európai utazót, aki a gyöngyösi Társadalmi Kört Iparos kör címmel alapította, ábrázolja 1861-ből, szintén névjegyzés nélkül, de egykorúak hiteles vallomása szerint szintén teljesen autentikusan, amely 58 X 76 cm. nagyságú, olajfestmény vásznon és jelenleg is a Társadalmi Kör tulajdonában van. .....Mellkép; sárgás, barnás, vöröses háttér, modernül felfogott sárgás, vörös, aranytónusú, élénken festett, egészségesen szimpatikus en face fej, ősz haj, vágott ősz bajusz, fekete mentés magyar ruha, kézfej nagy gyűrűkkel pecsétes levelet tartva, arany óralánc" Nem tudom, hogy a 2 világégés után hova kerülhetett, talán valamelyik szakszervezet örökölte meg a Társadalmi Kört, esetleg a polgármesteri hivatalba került?? A cikk szerint, nem egy túl értékes kép, de a rokoni szál miatt szeretnénk megnézni, esetleg lefényképezni.  Előre is köszönöm, ha valaki tudna mondani valamit erről a képről..  Üdv:
Ágnes