[Csaladtortenet 2] nyomtatott (vagy elektr.) anyagok rendszerezése vélemény

Domokos Nagy-Vajda nagy.vajda.domokos at gmail.com
2017. Jan. 12., Cs, 14:16:39 CET

Kedves István,

Az elektronikus rendszerem kissé eltér a papír alapútól:

*Számítógépen*: Minden *helységnév*nek van egy mappája. Ezen belül minden
*családnév*nek is van mappája. A családneveken belül minden *családfő*nek
is van mappája (ezeket a mappákat úgy nevezem el, hogy a családfő neve
mellet szerepel a születési éve is). A fiúgyerek akkor kap mappát, ha
családot alapít. Az új családi mappába átmásolom a házasság előtti
dokumentumokat is (pl. születési bejegyzés, mert tárhelyem van bőven).
fontos, hogy legyen egy fájl-elnevezési rendszerem. Én így nevezem el a
dokumentumaimat: pl. *NagyVajdaDomokos_sz_1978_2005_HazAkv.jpg* Ebből
kiderül, hogy az én házassági anyakönyvi kivonatomról van szó, az is, hogy
1978-ban születtem és az esemény (házasságkötés) 2005-ben volt. A két
évszám azért van egymás mellett, mert így a dokumentumok személyek és
kronológia szerint sorakoznak.

*Papíron*: Betűrendben, *családfő*k szerinti fóliákban tartom a
dokumentumokat. Új család esetén nem duplázom az iratokat, de minden
fóliában van egy lap, amelyen nyilvántartom, hogy az illető irat, kinek a
fóliájában van (pl a születési)... Minden papír alapú iratom beszkennelem
és elektronikusan is tárolom. Kevés papír alapú iratom van, főleg
(közelebbi) családi vonatkozásúak. Nem nyomtatok ki elektronikus
dokumentumot.

Én így járok el, lehet, hogy nem a legjobb, de én is kíváncsi vagyok
további ötletekre.

Nagy-V. Domi