[Csaladtortenet 2] le nem filmezett polgári anyakönyv

Hedvig Gaspar gasparhedi at hotmail.com
2017. Jan. 23., H, 06:16:51 CET

Kedves Péter!

Igen, tévedhet a mormon nyilvántartás is, végülis emberek csinálják.  Én olyannal találkoztam, hogy a magyar levéltári példányon egy idoszakról készült filmrész a nyilvántartás szerint ott kellett volna legyen, de nem volt ott mégsem, viszont a mormonok filmpéldányán ott volt a hiányzó filmrész.  Szerintem abban nincsen logika, hogy melyik helység után melyik másik helységet kezdik el filmezni, nem ABC szerint csinálják.  Mivel kis volumenu anyagot keresel, bármelyik másik film végéhez hozzácsaphatták esetleg, illetve mivel halotti anyakönyveket keresel, valószínubb, hogy egy másik film elejére került, és esetleg elmaradt az említése az adott film nyilvántartásában.  Esetleg a keresztreferenciával lehet probléma (bár ez inkább más országba került részeknél fordul elo).  Esetleg próbáld Told (Alsó) néven (Nem túl valószínu.).  Mivel modern adatokat keresel, nem túl valószínu, hogy más néven lenne nyilvántartva (Korábbi adatoknál például találkoztam ilyennel az 1867-es népszámlálásnál.).

Csak egy kérdés.  A levéltárban le vannak-e filmezve az  Alsótold születésik és házasságik, és ha igen, hogyan végzodik a film (continued?)?  Tudom, hogy ezeket a részeket nem lehet megtekinteni, de a könyvtárosok házon belül ennyit talán megnézhetnének, és megmondhatnának, ezzel nem sérülne a titkosítás, és mégis többet lehetne sejteni valamivel a halottikról (Már hogy egyáltalán filmezték-e a helység anyagát.).