[Csaladtortenet 2] Orosz fogolycsere 1922-ben

László Kulcsár laszlo.j.kulcsar at gmail.com
2017. Jan. 26., Cs, 21:10:41 CET

Kedves Lista,

A régi fogolytörzskönyveket böngészve találtam egy érdekes bejegyzést:
"Büntetésének végrehajtása az orosz köztársaságnak történt kiadatása
folytán az 1921 XI. értelmében 1922 július 22 napján félbeszakíttatott".
Elkezdtem visszafele lapozgatni, és találtam vagy egy tucat rabot
ugyanezzel a megjegyzéssel. Néhányat sikerült beazonosítani, és kiderült,
hogy különböző, a Tanácsköztársaság alatt elkövetett dolgokért kaptak
hosszú fegyházat vagy halálbüntetést. Az egyikről szóló cikk megemlítette,
hogy a kötelet csak azért úszta meg mert az oroszok kicserélték más
túszokra, ekként megmagyarázva a fenti bejegyzést.

A kérdésem, hogy tud-e erről a fogolycseréről valaki többet is, illetve
hogy van-e valami nyilvántartás, ahol meg lehet tudni az így Oroszországba
került emberek további sorsát.

Laci