[Csaladtortenet 2] Hátha!

eisler.jozsef at gmail.com eisler.jozsef at gmail.com
2017. Jan. 27., P, 10:05:45 CET

Kedves Lista Társak és a Macse vezetése!

Valamelyik nap érdeklődtem a felől hogy egy katolikus Budapesti 1870 körüli
esketési anyakönyvet, hol lehet megnézni illetve megtalálni.
Nos, jelzem, hogy sikerült és egyszerűbben, mint gondoltam!
Elmentem a levéltárba és online megnéztem a filmet!

A hely, a lényeget tekintve nem bír jelentőséggel, bár megjegyzem mindenben
segítségemre voltak, vagyis ide kellene írnom hol is történt, de nem teszem,
mert ott ez úgy tűnt, természetes dolog.

A történet tehát jól végződött és okosabb is lettem. Mert a levéltárba
rendelés nélkül online megnézhetőek az anyakönyvi filmek.  (Persze lehet,
csak én nem tudtam ezt még)

Siker ide vagy oda kicsit keserű a szám íze, mert néhány kérdés ötlött fel
bennem:

Miért nem lehet ezt otthon az interneten megnézni?

Miért kellett egy nap szabadságot kivennem (dolgozó lévén) el autóznom a
levéltárhoz, majd a munka végeztével (ha már szabadságon voltam megpróbáltam
kihasználni az időt rendesen), 3000 Ft körüli összeget fizetnem a
parkolásért?

Nem lehetne ezt az összeget inkább előfizetésre felhasználnom?

Nem nézhetném otthon az interneten keresztül ezeket a filmeket, hiszen itt
is interneten keresztül néztem?

Az előfizetések nem segítenének valamilyen szinten a levéltár nyílván
szegényes pénzügyi helyzetén?

Nem lenne-e segítség azoknak, akik nem a levéltár városában, vagy éppen nem
ebben az országban élnek?

Nem lenne jobb, ha ilyenre nem kellene kivennie szabadságot annak, aki még
dolgozik?

Én szeretném kérni az egyesület illetékeseit, vagy azokat, akik tudnak tenni
valamit ebben az ügyben, hogy vessék fel, ott ahol fel kell vetni ezt a
kérdést!
Hátha!
Még akkor is vessék fel, ha már korábban ezt megtették, hátha most
sikerülne! Ha folyamatosan jelezzük az igényt erre, lehet megvalósul!

üdvözlettel:

Eisler József