[Csaladtortenet 2] GEDCOM2HTML

Dr. Hatvany Béla Csaba csaba at hatvany.de
2017. Júl. 23., V, 11:46:27 CEST

Kedves Listatársak!

Sok családfaprogrammal lehet az adatokat HTML formátumban kiírni és az
eredmény nagyon változatos: milyen adatok jelennek meg, miként lehet az
oldalak között navigálni, milyen stílusa van a honlapoknak? Ilyen és hasonló
kérdések mentén dönti el a felhasználó, hogy melyik családfaprogramot
részesíti előnyben.

Ha az amatőr családkutató informatikusnak egyik ajánlat sem nyeri meg a
tetszését, akkor nincs más választása: meg kell írja saját programját. Így
jött létre a GESCOM2HTML programom, amit most közzéteszek. A GEDCOM2HTML egy
újabb program azok sorában, amelyek HTML formátumban kiírják a kutatott
adatokat. Mint a többi ilyen program, ez sem fogja mindenki tetszését
elnyerni. Ha a felhasználó informatikus, akkor kövesse példámat. Ha nem,
akkor válogasson tovább a családfaprogramok között, míg talán megtalálja a
kedvenc programját, de szívesen fogadok javaslatokat: hátha úgy lehet
bővíteni a GEDCOM2HTML programot, hogy eggyel több felhasználónak tetsszen.

Mi nem tetszett nekem a többi családfaprogramnál, hogy nekiálltam egy ilyen,
egyáltalán nem könnyű, fejlesztésnek? Leginkább egy értelmes
családfa-ábrázolás hiányzott nekem. A meglévő megoldások minden személynek
egy háromgenerációs adatlapokat hoznak létre, de egy összefoglaló családfát
ritkán láttam. Ezért írtam meg úgy a GEDCOM2HTML programot, hogy HTML és,
opcionálisan, MS WORD formátumban is kiírja a családfát. Ebben látom a
GEDCOM2HTML "újítását".

A programot, egy ZIP archívumba csomagolva, innen tölthetjük le:

https://www.dropbox.com/s/6nlqaljmwhblhlz/GEDCOM2HTML.zip?dl=0

Használat előtt olvassuk el a GEDCOM2HTML_Fontos_tudnivalók.pdf írottakat.

Észrevételeket, javaslatokat, hibajelzéseket, stb. szívesen fogadok a fenti
címemre.

A  <http://forum.csaladkutatas.hu> http://forum.csaladkutatas.hu fórumon két
új témát indítottam a

Családtörténet, Helytörténet, Történelem > Általános családtörténet,
helytörténet, történelem.. > Családkutatási témák

kategóriában:

FS-TOOLS - Kérdések és válaszok:
http://forum.csaladkutatas.hu/index.php/topic,107.0.html

GEDCOM2HTML - Kérdések és válaszok:
http://forum.csaladkutatas.hu/index.php/topic,106.0.html

remélve, hogy az esetleges kérdések és válaszok ide kerülnek.

Üdv,

Csaba