[Csaladtortenet 2] hajdúböszörményi nemesek

Pócsi Zsolt pocsimail at gmail.com
2017. Jún. 10., Szo, 13:08:17 CEST

Kedves Berci!

Nyíregyházi megyei levéltárat javaslom.
Nemesaség vizsgálati jegyzőkönyvek mutatói, azaz elenchusok.

Tavaly kutattam. Most megkerestem a jegyzetet.
Az utolsó három mutatót érdemes kikérni, 1790-1838 között van. (Az
első 1500-as évekkel kezdődik.)
Jelzet:
IV. A. I.  1286. kötet 1790-1807 között
IV. A. I.  1287. kötet 1808-1830 között
IV. A. I.  1288. kötet 1831-1837 között.

Évenként van ABC rendben.
Két jelzet szokott lenni, a prot. jelentése protocollum, azaz
jegyzőkönyv, a másik szálas irat, fasciculus, rövidítve fasc.
Ez utóbbit érdemes kigyűjteni, és kikérni..
Volt, hogy kikértem 10 jelzetet, és az utolsóban egyberakva volt az
egész anyag, pl. nemeslevél átirat, tanúvallomás, jegyzőkönyv,
genealógiai tabella, stb.

A mai hajdúkerületi települések nemesei is itt vannak tárgyalva.

Másik lehetőség Debrecen kettes kutató Kossuth utca, földhivatal
épületében van a levéltár.
Háromféle gyűjtemény van itt.
Reszegi, Osváth, Herpay.
Mindhárman levéltárosok voltak, vannak nemes családokra, és családokra
vonatkozó gyűjtemény. Ezt neten nem találod meg.

Harmadik lehetőség a hajdúböszörményi levéltár. Itt is van
nemességvizsgálati jegyzőkönyv, de itt többféle úton lehet megtalálni
az iratot.

Debreceni barátom egy rokonának gyűjtögeti az Ivánka Tóth családot.

Üdv, Zsolt!