[Csaladtortenet 2] Tovabbi problema

Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2017. Jún. 15., Cs, 11:09:20 CEST

Eddig úgy tudtam, hogy a lakóhelyem szerint illetékes anyakönyvi hivatal
tudja  felmenőim adatait kiadni.

Nos a Budapest V. kerületi anyakönyvi hivatal bedobta a törülközőt. Nem
találja édesanyám születési anyakönyvi bejegyzését sehol. Ez
családkutatás szempontjából azt jelenti, hogy minden megvan – csak az
alap hiányzik.

A körülmények: nagyszüleim vándorszínészek voltak (akkoriban egy
komáromi színháznál). Édesanyám Érsekújváron született 1918-ban. Onnan
szinte azonnal Budapestre menekültek, mert a cseh csapatok éppen akkor
szállták meg Észak-Magyarországot (a jelenlegi Szlovákiát). A
közigazgatás jogszerűen csak a trianoni békeszerződés után került  a
csehszlovák állam joghatósága alá.

A familysearch erre az időszakra nem tartalmat indexelt állományokat sem
Érsekújvárra, sem az akkori budapesti lakásukra. A képek fent vannak, de
a keresést néhány óra után feladtam. Szénakazalban a tűt.

Kérdésem: hol és hogyan keressem a budapesti II. kerület anyakönyveit,
amelyek a jelenlegi I. kerülethez tartoznak?

Van-e értelme valamelyik szlovák hatóságot megkeresni ebben az ügyben?
És melyiket? A városit, a megyeit, vagy az országosat? Van-e ere a
vonatkozóan bárkinek ötlete, tapasztalata, javaslata?

Előre is köszönöm. Üdvözlettel  János