[Csaladtortenet 2] Készülő adatbázis az első világháborús hősökről

Temesvári Jenő jeno.temesvari at chello.hu
2017. Jún. 16., P, 07:07:03 CEST

Talán 3 éve én is a bécsi kirendeltséghez fordultam segítségért, anyai
nagyanyám testvérének felkutatásához. Csak a személyi adatait, lakhelyét
tudtam, és hogy a székesfehérvári 69-es gyalogezredhez sorozták be.
Nagyon készségesek és segítőkészek voltak a bécsi kirendeltségen, pár hét
után megkaptam válaszukat, melyben leírták hol, mikor, milyen körülmények
közt halt hősi halált, hol temették közös sírba. Mindezekről semmit sem
tudott a család, eltűntnek hitték még évtizedek múlva is. Megküldték a
katonai nyilvántartás lapját is az összes rovattal, ezen még másik két
bajtársa adatai is olvashatók, akik ugyanaznap estek el. A katonaorvos
aláírásával igazolta rokonom halálát és eltemettetését is az utolsó
rovatban.

Tegnap a rádióban hallgattam a www.magyarezredek.hu honlapról egy
ismertetőt. Nincs ellentmondás a hősi halottak 660 ezres száma és a
feldolgozott másfél millió név között. Egyértelműen minden elesett,
megsebesült és eltűnt magyar katona adatainak feldolgozását és nyilvános
kutathatóságát tűzték ki célul, akik a Monarchia seregében harcoltak. Üdv:
Jenő