[Csaladtortenet 2] Duplazott szemelyek

dr. Zana János Janos.Zana at yahoo.com
2017. Jún. 17., Szo, 18:26:04 CEST

Én a MyHeritage programot használom (alapváltozat, előfizetés nélkül),
mert ebben egyszerűbb az adatbevitel. Másodlagosan használom a GRAMPS
programot. Néhány napja belenéztem az egyik ellenőrző szolgáltatásába,
és kiderült, hogy nagyon sokan a felvitt személyek közül többszörösen is
előfordulnak. Én magam, mint bázisszemély nyolcszor, különböző
azonosítók alatt. A GRAMPSba például nem tudok felvinni gyermeket, ha
ismeretlen az anya.

Ezeket a GRAMPS alatt egyesíteni lehet, de nálam a MyHeritage az
alapszoftver; abban viszont nem lehet listázni a duplázódott
személyeket, és nem is lehet egyesíteni. Vagy mégis? Bármely irányban
exportálok, vagy importálok, rengeteg hibaüzenetet kapok olyan
bejegyzésekről, amelyeket nem szeretnék elveszteni (végzettség, lakhely,
utcanév,  vagy efféle hasonló adatok). Ezeket végigszőrözni már nagyon
nehéz, mert elég vaskosra hízott az adathalmaz.

Ki hogyan oldja meg ezt a problémát?   Üdvözlettel  János