[Csaladtortenet 2] (főleg) jász(sági) kutatók - KARSAI család

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Jún. 19., H, 09:45:42 CEST

Kedves Lista!

A következő problémámhoz szeretnék segítséget találni:

Nevemet is örökségül hagyó Karsai őseim Kiskunfélegyházára valósiak.
Sikerült visszavezetnem a leszármazásukat egészen a város újratelepítéséig.
A telepeslistán megtaláltam Karsai Mátyást Jászfényszaruról, így meg is
találtam, hogy 1739-ben Jászfényszarun házasodott össze Karsai Mátyás és
Szécsényi Katalin. Ők már Kiskunfélegyházán haltak meg. Aszerint Mátyás
1710 körül születhetett.

Feleségem kunszentmártoni őseinél szintén előbukkant egy Karsai-ág, amit
vissza tudtam vezetni 1741-ig, amikor megszületett Karsai Márton, Karsai
Farkas és Mihályi Ilona gyermeke Kunszentmártonon. Karsai Farkas szülei
valószínűleg Karsai János és Darázs Erzsébet voltak. A Karsai család
Kunszentmártonon lakik legalább 1724 óta.

Az 1745-ös redemptus listán egyetlen Karsai család szerepel,
Jászfényszarun. Igaz, addigra az én őseim már Kiskunfélegyházára költöztek.

Fentebb említett Mihályi Ilonából találtam egy esélyest, aki Jászapátiban
született (éppen innen települt újra Kunszentmárton), ám ott nem találtam
egyetlen Karsai házasságot sem.

A Familysearch nem ad ki sehonnan adatot Karsairól a Jászkunságból.
(Karcagról és Kisújszállásról igen, de azok reformátusok.)

A gyanúm az, hogy valamely olyan jászsági településről jöttek, ami nincs
indexelve a Familysearch oldalon. Találkozott valaki a Jászságban Karsaival
(sokszor Karsaj, Kassaj, Karsay, stb. alakban írva) 1745 előtt?

Köszönöm a válaszokat előre is!
Balázs