[Csaladtortenet 2] Nem indexelt anyakönyvek használata

jszeman at gmail.hu jszeman at gmail.hu
2017. Már. 13., H, 21:44:14 CET

NEM INDEXELT ANYAKÖNYVEK HASZNÁLATA

A nem indexelt anyakönyvek,
ha lefényképezték még ott lehetnek a mormon filmek között.
Megtalálásukhoz a következő módszert használom:

1.FILMSZÁMOK
LÉTREHOZÁSA

A keresett település filmszámát a korábban leírt
metodikával kigyűjtöm:

Csináljunk egy Family Search-os lekérdezést a
minket érdeklő településekről például esetemben Borsod Abaúj Zemplén -t
írtam be a Birthplace rovatba, a Last Names-be pedig a minél több
találat érdekébe *e* került, így minden olyan nevet megkeres, amiben az
e betű előfordul. Rengeteg, találatom volt:2 006 912 RESULTS
FOR NAME: *E*, EVENT: BIRTH, PLACE: ABAÚJ

Ezekből a 75 -ös
megjelenítéssel az Export Result 1-75 segítségével 40 szeri
exportálással lekértem az adatokat, max 3000 exportálást engedélyez.

Az FS-C-vel feldolgoztam őket és az eredményként kapott excel
táblázatot átalakítottam. A „Ctrl Shift L” együttes megnyomásával a
legfelső sornál minden oszlopnévnél legördülő menü jelenik meg. A
település oszlopot rendezés (A-Z)-vel abc sorba raktam. A számomra nem
szükséges oszlopokat az oszlopazonosító betűjére kattintva kijelöltem és
jobb klikk után töröltem. Maradt a TELEPÜLÉS és az eredetileg O, most
DIGITÁLIS FILMSZÁM nevű oszlop.

Ha zavar a sok azonos nevű, azonos
filmszámot mutató sor, akkor a felesleges ismétlődések törölhetők a bal
oldali cellára kattintott sorkijelöléssel.

A javított, átalakított
táblázatot a MENTÉS MÁSKÉNT MÓDSZERREL beszélő fájlnévvel a kívánt
helyre menthetjük.

A használat során csak be kell jelentkezni a Family
Search-re és a kiválasztott település excel táblázatunk digitális
filmszám rovatára kattintva a film kockánként tanulmányozható.

2.
ANYAKÖNYVFAJTÁK MEGTALÁLÁSA

Általában minden filmnél az első kockák
között megtaláljuk az anyakönyvfajták időbeli terjedelmét, felsorolását.

Én célszerűen egy excel táblázatot készítek:

első oszlop a filmkocka
száma,

másodikba az anyakönyvtípust írom (szül, ház, hal),

harmadik oszlopot pedig csak akkor töltöm ki, ha év változás van, az új
évet írom ide.

Ezzel a módszerrel viszonylag könnyen rátalálok a
keresett anyakönyvre.

Eredményes kutatást: Szemán Jóska