[Csaladtortenet 2] vezetési krízis

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Már. 26., V, 19:39:04 CEST

Kedves Tagság, és Csapó Zoltán!

Teljes mértékben értem az indulatot, amit leírtál, és talán egyet is értek
vele, de ebben a helyzetben szerintem épp ez a reakció nagyon káros.
Tagadhatatlan, hogy a macse vezetése enyhén szólva is labilis lett, de az
átmeneti nehéz időkben csak újabb veszteség lenne - ha a bejelentésed
lavinát indítana el - a tagság csökkenése. Úgy gondolom, érdemes volna
megvárni a tisztújítást, bizalmat szavazni az új vezetésnek, és ha egy-két
év után továbbra is az irányítatlanság, vagy rosszul irányítás nyomai
lesznek, akkor valóban megfontolandó lehet a kilépés. Először is, a tagság
java nem az aktuális vezetői összetételtől tette függővé a belépését, hanem
a macse által nyújtott páratlan - és egyre bővülő - szolgáltatásaiért. Ez a
jelen krízisben is így van - gondolom! Ha most rossz a vezetőség, majd lesz
másik, és ha az is rossz lesz, akkor ki kell várni a leváltását annak is.
Ezekben a hónapokban-években éppen az dől el, hogy a macse hosszú távon
életképes, és ezzel a hazai genealógiai életben megkerülhetetlen szervezet
marad-e, vagy lassan elsorvad. Ha hirtelen kritikus szint alá esik a
létszám, elsorvad!! Valóban, nekem sem tetszik ez a purparlé a nyilvánosság
előtt, sem a téma, sem a hangnem. [Bár én könnyebben viselem, nem vagyok
tag, de a szervezet jövője nekem sem közömbös!]  A macse előtti jövőkép
kérdése sem teljesen friss. Hunyadi Laci lemondásával már elkezdődött,
Sztrányai Ildi visszahúzódása pedig végképp nyilvánvalóvá tette, hogy a
macse komoly váltás elé néz. Ez a váltás az idő haladtával nyilvánvalóan
szükséges, megkerülhetetlen, és nehéz lesz, mert a macse humán szervezet,
teli emberi gyengeségekkel, és ennek nyomait valóban nehéz elviselni. De
hiszem, hogy az idő a normalitás felé halad, és ugyanezen emberekben megvan
a józan ész, a szolgálni akarás cselekvőkészsége, a szakmai tudás, a
kapcsolatrendszer, stb., stb. Ugyan mi lett volna 2000 évvel ezelőtt a
Katolikus Egyházból, ha Szent Péter halálát követő veszekedések hatására
minden hívő elhagyta volna az egyházat!
Szerintem a kilépések helyett jelen helyzetben egyfelől várni, kivárni és
hallgatni érdemes, mert minden hozzászólás újabb vitát nyit (kivéve a
vezetőségbe aspiráló tagokat, de nekik is inkább taggyűléseken kéne
felszólalni, nem ezen a fórumon). Másfelől éppen erre a krízisre lehet jó
válasz az önkéntes munka megsokszorozása! Mert a macse szakmailag
megalapozott tevékenysége jószerivel az egyetlen hosszú távon is működő
záloga annak, hogy a leendő új vezetés felelősséggel vezesse a szervezetet.
Ha sok tag egyre növekvő adatbázist épít (még a nehéz időkben is, sőt,
éppen akkor!), akkor annak irányítása nyilvánvaló felelősséggel jár! A
macse nem a mindenkori vezetőséggel egyenlő, jó és rossz vezetők jönnek, és
mennek. A macse a tagság és a tagság által létrehozott szolgáltatás, melyet
a mindenkori vezetőség irányít. Hol jól, hol rosszul. De a tagság és a
bővülő adatbázis mindig marad!

A rátok váró nehéz idők sikeres túlélésének reményében, barátsággal:
gy.

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>