[Csaladtortenet 2] Bigámia

György Négyesi negyesigy at gmail.com
2017. Már. 26., V, 20:28:27 CEST

Magánlevelezésben jöttem rá, hogy az alábbiakat sokan nem tudják:
rengeteg házasságot nem sikerült megtalálnom a polgári időszakból, mert
pld.a második házassságról tudtam, s az volt beírva elvált. S fogalmam se
volt hol keressem és mikor az elsőt, Nem tudom igazából mennyire köztudott,
de nyugodtan bigámista lehetett efy FÉRFI, ha ügyesen intézte a dolgait. A
házasságokat máshova, mint a házassági anyakönyvbe és a személyi
igazolványba nem jegyezték be. Ha az ileltő beballagott a rendőrségre egy
születési anyakönyvi kivonattal és bejelentette elvesztette a személyijét,
akkor kapott egy újat, ahol a házasság nem látszott. Arra kellett max
vigyázzon, hogy ne ugyanazon anyakönyvi kerületben kösse a második a
házasságot.
1954 előtt nem tudom mi volt, de központi nyilvántartás akkor sem volt, sőt
az asszonyoknál volna lehetőség a lebukásra, mert a születési anyakönyvbe a
névváltozást be kellett volna jegyezzék, de sokszor nem jegyezték be azt
sem.
4si Gyuri
30 4358481
sakk-magazin.hu/4si