[Csaladtortenet 2] [MACSE: 15606] Német betelepítés, Balaton felvidék

József Németh jozsefnemeth424 at gmail.com
2017. Május. 4., Cs, 20:04:18 CEST

Veszprém megyébe 3 gócpontra történt *közvetlen* betelepítés. Az egyik
Zirc, ahova az apátság telepített. A másik Kislőd és Városlőd, a harmadik
pedig Nagyvázsony és környéke: Barnag, Vöröstó. Az összes többi
másodtelepítés, vagyis ezekről a helyekről rajzottak ki, kihasználva a
szabad költözés jogát. Így kb. 40 Veszprém megyei településnek van német
telepes vonzata.
NJ