[Csaladtortenet 2] katonák

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Május. 15., H, 09:22:50 CEST

Kedves Márta!

Az összes képen első világháborús katonák láthatóak.

Az mrvnyoskp.jpg képen a fiatalember paroliján ez a jelvény látható:
http://m.cdn.blog.hu/ne/nemfelejtjuk/image/Ktynko/Koevendy%20F/3jelveny.jpg

Ez alapján géppuskás volt. Ha utólagosan színezett is a kép, de a jelvény
melletti fegyvernemi jelzése is skarlátvörösnek tűnik, ami tüzérséget
jelent. A rendfokozata honvéd.

A katona001.jpg képen a jobb oldalt lévő két úriember tizedes, a középső
szakaszvezető. A bal oldali úr gallérján nem látom, hogy hány csillag
lehet... Talán három és akkor ő is szakaszvezető.
A fegyvernem így a képről sajnos nem megállapítható, de szerintem gyalogság
lesz.

A katona00.jpg képen a bal oldalt álló úr huszár egyenruhában van. A
középső szintén tizedes és valószínűleg a gyalogságnál szolgált.

A jobb oldali fiatalemberre sajnos nincs ötletem, ilyen gallért még nem
láttam. Viszont van sújtás az ő nadrágján is, talán az rejtheti a megfejtés
kulcsát.

Üdv,
Balázs