[Csaladtortenet 2] alias

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Nov. 3., P, 23:03:59 CET

Kedves Dani!

Egy konkrét példával próbálok segíteni. Ősöm Solymosi Ágnes néven szülte
gyermekeit és úgy is halt meg. Nem találtam a születését, ezért
átböngésztem a halotti anyakönyveket a többi Solymosi után. Így találtam
olyan bejegyzéseket, mint például "Kiss alias Solymosi", majd később "Kiss
de Solymos". Így meg is találtam Kiss Ágnes néven születni. Valószínűleg
Gyöngyössolymos településről települt a család és talán azért változtattak,
mert a Kiss az túl gyakori volt, így úgyis mindenki "a solymosi" családként
ismerte őket.

Tehát jó eséllyel lehet ugyanaz a személy és család is a két név alatt. A
keresztszülők segíthetnek a beazonosításban, ha ugyanazok voltak a
különböző gyerekek születésénél.

Üdv,
Balázs