[Csaladtortenet 2] segítségkérés

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2017. Nov. 25., Szo, 21:30:20 CET

Kedves Zoltán!

Elvileg lehetséges. Bár a távolság elég nagy és tudomásom szerint a XIX.
sz. második felében már azért nem telepítgették az embereket, lévén, hogy
nem voltak jobbágyok. Inkább akkor ment volna oda, ha mondjuk iparos.
Dokumentum nem hiszem, hogy lenne erről. A legbiztosabb az lenne, ha
valahogy mégis sikerülne a helyi anyakönyveket megnézned, hogy mit írnak az
ükapádról.
A XIX. sz. második felében a földesúr vallásának követése kizárható.
Áttérhetett, ha olyan többségű településre került, de az szintén szabad
akaratából.

Ráadásul 1767-ben már élt legalább egy Czelecz János Felsőcsalogányban
(akkor még Felsőszlaveca):
https://archives.hungaricana.hu/hu/urberi/view/vas-felsoszlaveca/?document=1&pg=88&bbox=-1092%2C-3118%2C3511%2C-407

Összefoglalva, az a két Czelecz inkább csak névrokon lesz.

Balázs