[Csaladtortenet 2] orosz hadifogoly

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2017. Okt. 19., Cs, 12:37:43 CEST

Kedves Kutakodók!

Nagyon jó, hogy van egy ilyen összesítés.

Ugyanakkor itt "csak" az orosz hadifogolytáborokban elhunytak adatai
szerepelnek az átadott orosz hatósági adatok alapján.

Nincsenek benne (nagy valószínűséggel) azok a személyek, akik az odaúton és
a hazaúton haltak meg. Az átadott lista "természetesen" nem tartalmazza az
összes hadifogoly nevét (pedig ilyen lista biztosan van/volt, szemben az
útközben elhunytak nagyonis bizonytalan listájával).

És nincsenek meg (pedig ez már a magyar hatóságok sara!) azok az
átadási-átvételi listák, amelyek dokumentálják, ki és mikor, milyen
állapotban (netán honnan, melyik táborból) érkezett Magyarországra és innen
mikor hova távozott. Pedig lehetnek olyanok, akiknek ez az utolsó
dokumentált nyoma!

Mivel a legtöbb hadifogoly 1947-48-ban érkezett haza, akár a 100 éves
évforduló is segíthetne abban, hogy a hatóságoknál és a történészeknél
sürgessük a listák hozzáférhetőségét.

Üdv. Judit