[Csaladtortenet 2] segítség kérés latinosoktól

Boglárka Keppinger keppingerb at gmail.com
2017. Okt. 21., Szo, 23:31:38 CEST

Kedves Judit!

Van amit nem sikerült kiolvasnom:

nata est mihi filiola a(nn)o 1784. 19. iulii in .....? vespertino :  cum
anni mei quoque in vesperam inclinaverant nimirum aetatis meae 66=to.
Baptizatur in .....lo   die 17a 8-bris  per me ob repentinum morbum, nomen
ei impositum est Iuditha cum mater mea, et uxoris meae mater eiusdem
e?ssent nomina. Fiat hereditas infantis nostra ??? Iuditha.
Iudith i.e. (id est) fuit in omnia famosissima quoniam timebat D(omi)num,
valde nec erat, qui loqueretur de illa verbum malum.

született nekem kislányom 1784. július 19-én este  mikor éveim is estébe
hajlanak, 66 éves tagadhatatlanul  elmúltam. megkereszteltetik ...ban
általam október 17-én hirtelen betegség miatt, a Judit nevet kapta, mivel
édesanyám és feleségem, az ő édesanyjának neve is ez. legyen a gyermek
öröksége a mi....?   Judit.
Judit, aki igen nagy gyalázatban félte az Urat, valóban nem volt senki, aki
rosszat mondott volna róla.  (ezt nem értem, gondolom Judit bibliai
szerepére utal, de nem tudom mire gondolhatott)

Hol találtad ezt a bejegyzést?

üdvözlettel: Boglárka