[Csaladtortenet 2] Nagyszülő mint keresztanya?

F. Fábiánné Melinda ffmelinda65 at gmail.com
2017. Okt. 26., Cs, 16:32:30 CEST

Manapság a megkeresztelés kritériumai a katolikus egyház részéről:

Nem feltétele a szülők egyházi házassága, viszont a keresztszülők
vallásgyakorlása , élő hite feltétel, függetlenül attól, hogy az illető,
vagy illetők házastársak, vagy közeli hozzátartozók-e.

Ha a szülők szempontjából mindenképpen fontos, hogy gyerekük felvegye a
keresztelés szentségét,mert gyerekükre bízzák a későbbiekben a vallás
gyakorlását, és ennek a lehetőségét megadják neki,  a pap, v. plébános meg
fogja keresztelni, de a kat. egyháznak megfelelő kategóriák kerülnek bele a
keresztlevélbe.   A gyerek felvette a keresztelés szentségét, a szülők
által kiválasztott, de az egyház feltételeinek nem megfelelő  keresztszülők
csak tanuk, tanukként kerülnek beírásra a keresztlevélen. Ha megfelenek,
akkor minden rendben:))

Üdv, Melinda