[Csaladtortenet 2] ​ segítség kérés - Gleich család (eredeti mutatása) okt. 28.

Gelei Judit gelei.judit at gmail.com
2017. Okt. 31., K, 14:57:10 CET

 ​​
segítség kérés - Gleich család (eredeti mutatása) okt. 28.
Kedves Kutatótársak!

Egy ágon elakadtam a családfánkban. Gyerekkorom óta azt hallottam, hogy az
amúgy minden ágon nagyon kiterjedt és népes családunkban van egy ág, akiről
senki semmit nem tud. Egy ideig mindenki azt állította, hogy megsemmisültek
az anyakönyvek, de ez még 20 éve volt, azóta rájöttem, hogy nem semmisültek
meg, mégsem találok semmi adatot. Rejtélyes az egész sztori, hátha
valakinek van ötlete, hogy mit tegyek.

A rövid történet:
Dédapám Gleich József 1868.10.09.-én született egyes iratok szerint
Homonnán, iskoláig Kassán végezte. Mivel ő 1959-ig élt, apukám is ismerte,
de azt mondta, hogy semmit nem tudtak róla. Sem azt, hogy voltak-e
testvérei, sem a szüleiről, zéró infó, ami a mi családunkban nagyon fura
volt, ezért gondoltuk azt, hogy valamiért letagadhatták azt az ágat.
Nagymamám halála után egyetlen egy iratot találtam a családi szegényben,
egy bizonyos Gleich Mór iskolai bizonyítványa, aki ugyanaznap született,
mint az említett Gleich József, csak Nagymihályon, a bizonyítvány szerint.
Homonnához közeli település, így gondoltam valamelyik csak félreírt, nem
gond, valószínűleg az ikertestvére lehetett. Vagy esetleg ő maga, csak
nevet változtatott? De miért tette volna.
Kínok árán annyit azóta sikerült kiderítenem, hogy Gleich József apja
Gleich Farkas volt, anyja pedig Rosenthal (vagy Rosen) Eszter. Ezeket csak
azért tudom, mert 1899-ben újraházasodott, így már a házassági anyakönyvi
kivonaton láttam a szülei nevét.
De ennél a pontnál meg vagyok lőve, nem tudom mit tegyek, hol keressem,
hogyan, sehol semmi infót nem találok.

Felvetődött, hogy mivel nagyapám Gleichről Gorondyra megyarosított mikor
vitézi címet kapott, valamiért le kellett tagadni azt az ágat. Gondolom
zsidók voltak, de önmagában ez indok lehetett abban az időben, hogy ennyire
nem tudunk onnan semmit?

Valaki küzd esetleg hasonlóval? valaki esetleg tud nekem egy löketet adni,
hogy merre próbáljam tovább kutatni? Vagy ilyenkor mit érdemes tenni?
Kezdjem el nézni a Homonnához közeli települések anyakönyveit egyesével?

nagyon köszönöm a segítséget előre is:

*Gorondy-Wilde Martina*