[Csaladtortenet 2] FS-filmletöltés

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2017. Sze. 2., Szo, 23:35:08 CEST

Kedves Kutatótársak!
Mivel már többen megkerestek egy hozzászólásom nyomán, hogy hogyan lehet
időt spórolni azzal, hogy egész filmeket tölt le az ember a FS-ről,
gondoltam többeknek hasznos lehet, ha mindenki figyelmét felhívom Hatvany
Csaba FS-Tools programjára (amiről ő júniusban ide is küldött értesítőt...).

Én csak lazán úgy jellemzem, hogy ez a program egy áldás és csoda. Innen is
ismét hálás köszönet érte Csabának.

Igaz, hogy naponta csak 3 letöltést engedélyez a program, de ez akár 3
teljes filmet jelent, mindegy, hogy 10 vagy 800 képet tölt le az ember az
adott filmről. Így nekem például már megvan jó néhány település néha
összes, a FS-ön létező anyakönyve (egyházi és állami). A letöltések után még
annyival könnyítem meg a dolgomat (igaz, plusz munkával), hogy minden
településnél rögtön szétdobom születési, házassági és halotti anyakönyvek
alkönyvtárába, azon belül időrendbe. A vegyes anyakönyveknél ez persze
macera, de nekem megérti, mert így egy pillanat alatt megtalálok mindent.
Offline. A saját kedvenc képnézegető programommal. Akkor jön ez különösen
jól, ha sok személyt kell keresni azonos településen belül, nagy
időintervallumban, és ugrálni a születési, házassági és halotti anyakönyvek
között. Persze az anyakönyvek böngészése és olvasása így is sok időbe
telik, de ezen már csak az indexelés segít...

Arra azért számítani kell, hogy a letöltött fájlok nagyon sok helyet
foglalnak, ezért én például külön külső vinyón tárolom őket. Június közepén
töltöttem le az FS-Tools programot, és már 125 GB-nyi anyagom van (több
tízezer kép).

A program legújabb verzióját innen

https://www.dropbox.com/s/zmrtp96gczdfn78/FS-TOOLS.zip?dl=0

lehet letölteni (zip fájl).

Először mindenképpen el kell olvasni el a zip fájlban lévő "Fontos
tudnivalók" pdf fájlt! Könnyen és pontosan követhető.

Sok sikert!

Anna