[Csaladtortenet 2] hitelesség

Julia Szent-Gyorgyi jpmiaou at yahoo.com
2017. Sze. 3., V, 17:03:15 CEST

> Mennyire hiteles az, ha egy gyermek születési anyakönyvénél be van jegyezve,> hogy a gyermek születésekor a szülők hány évesek voltak?

A bejelentőtől (is) függ: ha a bába jelentette a születést, akkor néha még a nevek is hibásak, nem hogy az életkorok. Ha helybeli szülőkről és egyházi anyakönyvről van szó, akkor általában a mások által említett +/- 1 év az én tapasztalatom is; gondolom, ilyenkor az anyakönyvíró fellapoz(hat)ta a szülők keresztelését, és onnan számolt. A polgári anyakönyvekben általában az apa kora pontos, az anyáé néha téves lehet, ami könnyen magyarázható azzal, hogy az apa volt a bejelentő, és saját korát jobban tudta, mint feleségéét.