[Csaladtortenet 2] Nagysármás

Karancsiné B. Judit karancsi9083 at hotmail.com
2017. Sze. 14., Cs, 10:45:09 CEST

Kedves Imre,

2013-14-ben már próbálkoztam Nagysármáson pont ugyanez ok miatt.

Akkor a lelkipásztor Nagysármáson Balázs Lajos tiszteletes volt, sarmasref at gmail.com, vele leveleztem párszor, bár lassan kaptam választ, de sokat segített.

Ezen kívül a nagysármási református parókia telefonszáma:

0040 265-421195,
0040 743-476790 -mobilhálózat

http://www.sarmasi-adventista.ro/tortenelem/Nagysarmas%20-%20Az%20advent%20hit%20tortenete.pdf

Ajánlás - Hetednapi Adventista Egyház<http://www.sarmasi-adventista.ro/tortenelem/Nagysarmas%20-%20Az%20advent%20hit%20tortenete.pdf>
www.sarmasi-adventista.ro
Ajánlás A jelenlegi könyv a nagysármási Hetedik Napot Ünneplő Keresztény Adventista Egyház és Hitközösség ötszörös ünnepi évfordulójának alkalmából

az itt említett Győrfi Jószef jelenleg Budapesten él, sajnos nincs nála a telepítési lista, tudomása szerint a református parokián őrzik (telefonos információ 2014).

http://epa.oszk.hu/00400/00462/00030/cikk4b26.html

Kisebbségktatás - 2006. 2.sz. - EPA<http://epa.oszk.hu/00400/00462/00030/cikk4b26.html>
epa.oszk.hu
Miklós Miklós egyházmegyei jegyző kézírásában rendelkezésünkre áll az az Alapkönyv, amely az egyházközség megalakulásának szívet megdobogtató ...

Vhol megvan nekem is, most nem találom, de ha meglesz, átküldöm Soós László: A nagysármási telepítés megszervezése (Agrártörténeti Szemle 1987).

A lényeg, hogy 2013-14-ben elakadtak a kutatásaim ebben az irányban (rokonok települtek ki anno az 1890-es években és ott is maradtak), aztán 2015-ben egy rokon, aki szintén tudott erről a szálról, Erdélyben jártában megállt Nagysármáson  és bement a temetőbe. Találkozott ott egy helyi lakossal, akinek elmondta, hogy ki ő és mit keres, és láss csodát, kiderült, hogy vannak élő leszármazottak, meg is mutatták az utat. Kinyílt a kapu - és kiderült, hogy az ottani családtagok teljesen képben vannak magukkal és velünk, itt maradottakkal is. Tavaly  mi is jártunk náluk, ők is voltak Pápán a családi találkozón.

A listát a kitelepültek neveiről sajnos azóta sem láttam semmilyen formában, de most megint rá fogok kérdezni, hátha a rokonok tudnak segíteni.

üdv
JUDIT