[Csaladtortenet 2] segítségkérés házassági bejegyzés megtalálásához

dr. Elek András dr.elekandras at t-online.hu
2017. Sze. 14., Cs, 12:21:00 CEST

Nagykáta lesz a nyerő!!

Az anyakönyveken kívül nézd át ezt:
http://www.pestmlev.hu/id-255-feudalis_kori_osszeirasok.html
http://www.pestmlev.hu/data/files/225771990.pdf

üdv. András

----- Eredeti üzenet -----
From: György Batu
Sent: Thursday, September 14, 2017 11:28 AM
To: csaladtortenet at levlista.theka.hu ; macse at googlegroups.com
Subject: [Csaladtortenet 2] segítségkérés házassági bejegyzés megtalálásához

Kedves Kutatótársaim!

Magam családfáját kutatom néhány éve. A sok hasznos ötlet és információ ami
ezen a listán megfordul számtalan megoldáshoz vezetett már. Amatőrként
olyan kutatási sikerélményekkel lettem gazdagabb amikről nem is álmodtam.

Viszonylag ritka családnevem kutatását illetően azonban az 1800-as évek
első felénél elakadtam.

A Tápió vidékén, leginkább Farmoson és Tápiószelén kutatok. Legkorábbi
megtalált ősöm Batu Mózes 1840.07.27-én született Farmoson, a tápiószelei
római k. anyakönyvek között bukkantam rá, egyébként elég könnyen az FS
adatbázisában. Szülei Batu József és Pikó Anna (a bejegyzés szerint).
Átnézve az összes házassági és halotti bejegyzést semmit sem találtam
róluk. A környező településeken ugyanígy tettem, de eredménytelenül. Mózes
1865.10.11-én kötött házassági bejegyzésében találtam egy furcsa
megjegyzést: nevelőszülők a fi jegyesnél. A bejegyzés szerint ők Batu Pál
és Horvát Anna. Batu Pált találtam is 1837.01.15-én születve, aki néhány
évvel idősebb Mózesnél - gondoltam testvérek - az ő Apja is Batu József
Anyja viszont Horvát Zsuzsanna (aki lehet az egyik nevelőszülő vagy akár az
Anyja). Korábban 1835.05.17-én született egy Batu Apollónia is kinek szülei
Batu Joannes ás Horvát Anna. Pál és Apollónia keresztszüleiben van részbeli
egyezés is. Apollónia halotti bejegyzését sikerült megtalálnom már az
1900-as években, ahol Édesapjának Batu József van megemlítve.

Ami nehezítheti a kutatást az a keresett szülő(k) foglalkozása: juhászok
voltak. Akkoriban a Prónay család volt a legnagyobb birtokos a környéken,
gondoltam megpróbálom egyéb birtokaik táján, de semmi. Feltételezem juhokat
nem hajtottak nagy távolságokra, bár Mózes egyik gyermekét Czegléden
találtam meg. Itt kutatva sem találtam semmit.

Batu és Pikó család Nagykátán élt nagyobb lélekszámmal, de ott sem jutottam
nyomra.

Egy apró lehetőséget leltem még. Az 1848-49-es harcok idején volt egy Batu
József, aki 1849-ben Buda ostrománál megsebesült, de erre vonatkozó
kutatható forrást még nem találtam. Ha Ő esetleg akkor elhunyt, az lehet
magyarázat a nevelőszülői bejegyzésre, de a házassági anyakönyv akkor is
hiányzik.

Bármilyen apró ötletért, segítségért nagyon hálás lennék. Ha van, aki
szintén ezen a környéken kutat szívesen felvenném Vele a kapcsolatot,
esetlegesen tudnánk egymásnak segíteni.

Köszönöm, hogy időt szántatok soraim olvasására, segítségetek előre is
köszönöm!!!

Üdvözlettel:

Batu György Sándor