[Csaladtortenet 2] betegségek nevei

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2017. Sze. 20., Sze, 17:46:07 CEST

Kedves Kutatótársak!

Időnként vissza-visszatérő téma a listán a halotti akv-ben szereplő
betegségek témája (jelentésük, jelentés-változásuk, rövidített alakjainak
felismerése, reformkori magyar megnevezése, stb.)
Ez meglehetősen marginális fontosságú (pl. az indexelésekhez képest...), s
ennek megfelelően kidolgozatlan  a macse latin szótárában is.
[Sőt, a macse honlapról letölthető felekezeti halotti anyakönyvi
indexálásra létrehozott excel sablon "Betegségek" munkalapja is elég
szánalmas, a forrásokat minden adat tekintetében feldolgozóknak aligha ad
értelmes fogódzót! Jó eséllyel a wikipédia 'Betegségek régi neveinek
listáját" vette át a sablont készítő:
https://hu.wikipedia.org/wiki/Betegs%C3%A9gek_r%C3%A9gi_neveinek_list%C3%A1ja
]

Érdemes volna e témában is rendet tenni [pl. már meglévő listákat
szakmailag ellenőrizve  összefésülni, s feltenni a honlapra... persze, csak
ha már minden akv indexálása kész...), addig is egy korabeli érdekesség:

   - Protestáns egyházi és iskolai lapok – 7. évfolyam – 1848.1848-03-19 /
   12. szám
   -
      -

üdv:
gy

p.s. azt elfelejtettem írni, hogy a majsai halotti anyakönyvek 1860-62
közötti indexálását végzem, és a munkát nagyon lelassítja a (rövidítve,
vagy olvashatatlanul írt) halálokok értelmezése! Ha nem volna egy kb. 150
db-os listám, egy jó orvosi latin szótáram, a google, és eü-i végzettségem,
akkor már rég feladtam volna a "Halálozás oka" rovat indexálását.  De így
azért lassacskán haladok....

a mellékletet véletlenül találtam, remélem pár társamnak még új

50 betegségnév és azok (sajnos latin) rövid leírása, direkt az anyakönyvet
vezető papoknak!