[Csaladtortenet 2] Családnév változás

Péter Ákos peterakos at gmail.com
2017. Sze. 29., P, 22:27:24 CEST

Kedves Listatársak!

Tanácsot szeretnék kérni az ügyben, hogy mi lehet a magyarázata annak, hogy
valaki még 1860-70-es években is többször "megváltoztatta" a vezetéknevét.
Adott egy László László néven született ősöm (szegénynek kereshettek volna
más keresztnevet) aki házasságkötésekor Kocsis László néven szerepel,
gondolom a foglalkozása után.
Gyermekei születtek:
1863. LETENYEI István, (Kocsis László letenyén született)
1866. LATZI Katalin,
és csak 1869-től használja újra a Kocsis vezetéknevet élete végéig.
Ennyire nem néztek utána a bejelentő személyazonosságának, hogy tudta
"váltogatni" családnevét?
Szépanyám amúgy pont Latzi Katalin, akit mi Kocsis Katalinként ismertünk, 2
évig kerestem a születési bejegyzését, mire így, "Laci"-ként megtaláltam.

Üdv:
Ákos