[Csaladtortenet 2] Dorozsma, Maróti család

Balázs Karsai karsaibalazs.1982 at gmail.com
2018. Ápr. 23., H, 13:13:13 CEST

Kedves Zoltán!

A Maróti családhoz ugyan nem tudok hozzászólni (bár annyit megjegyeznék,
hogy például feleségem váci ősei között van Maróti/Maródi család, tehát
legalább ott élt ilyen nevű család az 1700-as évek második felében),
elmondok egy-két sikersztorit, hogy igenis érdemes tovább kutakodni.

Botka nevű őseim Kiskunfélegyházán éltek. Sajnos nem az első telepesek
között vannak, hanem utánuk érkeztek kb. 10 évvel. Emiatt nem szerepelnek a
telepeslistában és elvileg nem lehet tudni, hogy honnan érkeztek.
Eljutottam viszont az első Botka házaspárig, akik már Kiskunfélegyházán
haltak meg. Az ő gyerekeiktől származott a család. Próba szerencse alapon
megpróbáltam a FS oldalt és kidobta, hogy Kiskunfélegyháza előtt Nagykátán
születtek Botka Pál és Jakab Erzsébet, az első félegyházi Botka család
gyerekei. Megnéztem az anyakönyveket, és meg is találtam Nagykátán a
házasságukat, sőt, Pál születését is. Ezzel a módszerrel több találatot
sikerült már elérnem, de legalábbis olyat, aki igen gyanús, hogy
családnévváltozás után vált az adott településre költözve egy család őse.

Szóval szerintem érdemes lenne megpróbálnod az első Marótik és más
dorozsmai családok keresését ezzel a módszerrel. Hátha volt olyan, akinek
már Kiskundorozsma előtt is születtek gyerekei és akkor össze tudod
kapcsolni a két helyet.

Üdv,
Balázs