[Csaladtortenet 2] Farkas József szülei

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Aug. 5., V, 20:17:58 CEST

Kedves János!
Egyetértek Weber Gyurival, hogy vigyázni kell, hogy két látszólag azonos
embert ne tekintsünk túl hamar azonosnak. Például:
Kerestem egy Harsányi István adatait. A házassági anyakönyv megvan (de csak
a feleség apja nevével, életkorok, szülők neve nincsenek feltüntetve
senkinél), a feleség születési és halotti anyakönyvei megvannak. A
feleséghez illő korú Istvánt nem találtam. Felmerült bennem, hogy esetleg
volt már előző felesége. Találtam két potenciális jelöltet ugyanazon a
településen: egy év különbséggel házasodtak, és ugyanabban az évben
született elsőszülött gyerekük is. Az összes azután született gyereket
megkeresve kiderült, hogy az egyik István utolsó gyereke nem egészen egy
évvel azelőtt született, mint amikor az én Istvánom megnősült. Hurrá,
gondoltam, biztos meghalt az asszony és elvette az általam már ismert nőt.
De a halotti anyakönyvben nem láttam ennek nyomát.
Végigböngésztem a halotti anyakönyveket, és szerencsémre kiderült, hogy
mindkét potenciális István előbb halt meg, mint a felesége, így szerepelt
az ő nevük is (és nem csak az, hogy "özvegy"): egyik István 21, a másik 30
év boldog házasság után hunyt el (1862-ben, ill. 1871-ben.) Tehát az én
Istvánom mindenképpen egy harmadik, de róla továbbra sem tudom, hogy hol és
mikor született, hány évesen nősült, mikor és hol halt meg, csak azt, hogy
1857-1875 között halt meg ő is. Egyelőre passz.

Üdv,
Anna