[Csaladtortenet 2] [MACSE: 18524] Elindult az EGYHÁZI ANYAKÖNYVEK projekt.

Mukli Krisztián krisztianmukli at mukli.hu
2018. Aug. 21., K, 10:18:54 CEST

Kedves Mindenki!

Ellenzem az ötletet!
Sokan szabadidőnket beáldozva csináljuk az indexelést, és ahogy korábban
is írták előttem, ami ingyen van azt nem fogják megbecsülni! Az internet
legnagyobb előnye egyben a legnagyobb rákfenéje is, az hogy (szinte)
minden elérhető ingyen. Pedig valójában semmi nincs ingyen, ez csak a
látszat, mindenért fizetünk valamilyen formában (reklámokkal, saját
adatainkkal, szabadidőnkkel, stb). Lehet, hogy sokan csak egy fizetős
adatbázist látnak a MACSE-ben, de legalább tagdíj formájában ők is
hozzájárulnak ilyenformán a fenntartásához. A MACSE-adatbázisaihoz való
hozzáférés nem kerül többe, mint egy könyvtári tagság, nem gondolom hogy
ez bárkit elzárna a hozzáféréstől, cserébe ad egy alapvető előszűrést,
mert legalább csak azok férnek hozzá akik annyi fáradtságot vettek, hogy
belépjenek az egyesületbe. (Saját keserű tapasztalatom, hogy a legtöbb
embert addig érdekli a családfa amíg nekik maguknak semmit nem kell érte
tenni, nem is becsülik ha készen megkapják.)

Ha nyílttá tesszük az indexelt adatokat, az idevonzza azokat akik csak
kivenni akarnak a rendszerből, beletenni nem.

Úgy írom ezt, hogy ténylegesen még nem küldtem be indexelt adatot (ami
nem jelenti azt hogy nem indexeltem, de lassan haladok és nagyobb
mennyiséget akarok egyszerre beküldeni, nem havonta 100-200 sort), de ha
a továbbiakban teljesen nyílt lenne az adatbázis, elgondolkodnék a
folytatáson...

Üdvözlettel
---
MUKLI KRISZTIÁN