[Csaladtortenet 2] [MACSE: 18518] Elindult az EGYHÁZI ANYAKÖNYVEK projekt.

Gyorgy Weber wegyor at gmail.com
2018. Aug. 21., K, 11:39:38 CEST

Kedves Csaba!

Nagyon is érthető, hogy egy ekkora szervezet néhány tagja valamiért mindig
elégedetlen, és egy ekkora szervezet ad is okot bőven erre az
elégedetlenségre. Hidd el, legyen bármennyi is az éves tagdíj, lennének
mindig páran, akiknek az a valamennyi éppen valamiért sok. A
gondolatmenetedet értem, épp ugyanezért volt nálam néhány év, amikor a
hirtelen megemelt nevezési díjak miatt nem úsztam át a Balatont.

A nagy, és egyre bővülő szervezetek ilyen belső, leggyakrabban valójában az
érzelmeket felturbózó hullámai soha nem simulnak el, ezért gyógyír sincs
rá. Én azt a stratégiát követem ezzel kapcsolatban, hogy nem fizetek
tagdíjat, emiatt nincs min mérgelődnöm se, ha megemelik. Viszont elsősorban
azt nézem, hogy mit tudnék az egyesület értékéhez hozzátenni, mitől lesz
mások számára még vonzóbb a belépés! Az egyik legkézenfekvőbb lehetőség
erre az anyakönyvi adatfeldolgozás. S ezzel a tevékenységgel az ember
jogosulttá válik az adatok böngészésére.
Ha azt nézném, hogy mit ad az egyesület nekem évi 5000 Ft.-ért, akkor akár
igazad is lehetne - persze egyet ezzel sem értenék, mert szerintem, de most
tényleg, mérhetjük drága sörhöz, Libero pelenkához, egy gombóc fagyihoz,
vagy a levéltárig tartó helyi járatú buszjegy árához, stb, de havi kb. 432
Ft-ról beszélünk!

Ha cinikusan akarnék fogalmazni, akkor "Ha menni kell, hát menni kell!"
elvét továbbgondolva Balogh Jani barátom után, akit a felesége otthagyott,
azt mondanám, hogy "Aki menni akar, annak segíteni kell csomagolni", vagy
ahogy a Jobbik mostanában elbocsátja a távozó tagságát ("Nem kár értük!").
Ezzel szemben én igenis sajnálom, hogy a valóban nem minden tekintetben
tökéletesen működő szervezettel szembeni elkeseredésed a kilépésig
juttatott (ez mindig veszteség a maradóknak, mert a mindenkori tagság
aktuális értékkészlete az igaz ereje a macse-nak!!), de bízom benne, hogy
eljön majd az idő, amikor megint hasznosnak érzed a macse tagságot, és
ismét belépsz!
Addig is megértéssel és barátsággal:

gy.

Jánosy Béla <csjanosy at freemail.hu> ezt írta (időpont: 2018. aug. 21., K,