[Csaladtortenet 2] Staffenberger család

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Aug. 25., Szo, 21:51:40 CEST

 Kedves Máté!
Nem írod, hogy minek az alapján tudod, hogy honnan származik József.
A település mai neve egyébként magyarul Vaskomját, németül Kemeten:
http://lexikon.katolikus.hu/V/Vaskomj%C3%A1t.html

Gondolom erről az Istvánról és a három testvéréről van szó:
https://www.familysearch.org/search/record/results?count=75&
query=%2Bsurname%3Astaf*~%20%2Bfather_givenname%3Ajosef~%20%
2Bfather_surname%3Astaffenberger~%20%2Bmother_givenname%3Aba
r*%20%2Bmother_surname%3Azet*~

A Budapest Belváros házassági anyakönyvében kezdeném el keresni az esküvőt
1796. január-februártól visszafelé haladva, de sajnos hiába néztem ott meg
1793-1796 között, én nem találtam:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:3Q9M-CSV4-W9DT-J
?i=428&cat=228841

Több információ hiányában tű a szénakazalban: az összes többi budapesti
katolikus házassági anyakönyvet át kéne bogarászni:
https://www.familysearch.org/search/catalog/results?count=75
&placeId=75329&query=%2Bplace%3A%22Hungary%2C%20Pest-Pilis-
Solt-Kis-Kun%2C%20Budapest%22&subjectsOpen=345994-50

Viszont Barbara (magyarul Borbála) sírja megvan a Fiumei úti temetőben:
https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:Q2MM-KSKN
https://billiongraves.com/grave/person/17543647
(hacsak ez nem egy másik Staffenbergerné Zettl Borbála.... ;)
Úgyhogy lehet, hogy jóval 1993 elé kéne még menni az esküvő keresésében: ha
1771-ben született, akkor már akár 1786/87 körül is férjhez mehetett.

A halálozási dátum (1819) alapján a halottiját ki lehet már kutatni
szerintem, abból esetleg több információhoz jutsz.

Üdv,
Anna