[Csaladtortenet 2] anyakönyvi kivonat

panka pásztohy pankimanki at gmail.com
2018. Aug. 27., H, 11:53:34 CEST

Kedves Kutatótársak!

Először is köszönöm szépen a lehetőséget, hogy itt segítséget kérhetek.
Hónapok óta kutatom ükanyám Grósz Katalin kilétét. Most végre megtaláltam
az egyik gyermekének a születési anyakönyvi kivonatán a születési helyét,
de nem tudom beazonosítani, kiolvasni az írást. Pirossal bekarikáztam,
illetve jobb oldalon egy Grosz vezetéknevű keresztszülő keresztnevét is,
amit szintén nem tudok megfejteni. Esetleg ha valakinek lenne ötlete rá,
azt nagyon megköszönném.
Az anyakönyv Budán íródott, de ők eredetileg erdélyből jöttek. Mivel
először véletlenül a macse egy másik címére küldtem a levelemet, többen
írták már, hogy a helységnév Mainz lehet. Ezzel kapcsolatban egy kicsit
kétkedő vagyok, mivel egyelőre nehezen tudom elképzelni, hogy Katalin
németországban született volna. Annak idején ha nem az akkori Magyrorszég
területén született valaki, akkor azt nem írták oda? Katalin 17 évesen ment
férjhez az ükapámhoz, aki erdélyban született, az egész családjuk erdélyi,
megvan a családfa az 1500-as évekig. Egy nyomom van még amit egy dns teszt
egy családfához való kapcsolódása révén feltételezek, ahol is Katalin az
ergdlyi dr Grósz Frigyes családjához kapcsolódna. De ezeket papirokkal nem
tudom összekapcsolni. Ennek ellenére is születhetett persze Mainz-ben, csak
furcsa lenne.

Amit én kiolvastam: a gyermek Clothild Catharina 1879, apja neve Ludovig
Donáth Telegrafus (távirdász), aki Kövesden (Székelykövesd) született.
Felesége Katharina Grosz

Nagyon köszönöm előre is a segítséget!

Üdvözlettel:

Pásztohy Panka