[Csaladtortenet 2] Ősapay - Altvater

Zétény Szabó zetenyszabo99 at gmail.com
2018. Aug. 30., Cs, 21:35:21 CEST

Kedves Kutatótársak!

Régóta kerestem id. Ősapay Lajos és Sárossy Piroska házassági bejegyzését.
Többen is átnézték az akkor még csak az Őskeresőn elérhető gyomai
evangélikus anyakönyvet. Később én is átnéztem mind az FS-en, mind pedig a
gyomaendrődi könyvtár által digitalizált példányokat (lásd a könyvtár
honlapját).
A megoldás: kiderült, hogy csak a férj volt evangélikus, a feleség
református. De  ha rákeresek a Sárosi névre (helyettesítő karakterrel
esetleg, mivel Sánosinak digitalizálták Piroska esetében), akkor ezt már
fél éve tudnám. No mindegy.

Ezúton pedig szeretnék segítséget kérni a sziráki evangélikus anyakönyvvel
kapcsolatban. Ősapay Lajos szüleinek házassági bejegyzése talán ott van,
1837 előtt. Altvater Bálint és Lengyel Erzsébet. Sajnos nem biztos, mivel a
feleség katolikus volt, de a palotási anyakönyvben nem találtam a
házasságot. Még átnézem egyszer, valamint a környékbelieket is, de addig is
meg tudná nézni valaki a sziráki evangélikusokat az Őskeresőn? Sajnos az
FS-en pont hiányzik (még?) ez az időszak házasságiak terén.

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdvözlettel:
Zétény