[Csaladtortenet 2] [Admin] Visszapattanás

Péchy Gáspár gazsi at pechy-de-pechujfalu.hu
2018. Dec. 8., Szo, 11:18:45 CET

Bocsánat, utólag átolvasva látom, nem egyertelmű, s nem is pontos amit írtam.

Röviden:
- a Yahoos listatagoktól *érkező* levelek okozzák eredendően a problémát ...
- azoknál a listatagoknál (ez volt a felsorolt lista), kik szolgáltatója *ellenőrzi* a Yahoo DMARC rekordját.

A mail szolgáltató váltás a *küldő* (Yahoos) listatagoknál oldja meg a problémát ( a gmail is eldobja a Yahoos listatagoktól a levlistán keresztül érkező leveleket )

Keresem a legkevesebb veszteséggel járó megoldást...

Üdv,
Gazsi

Kedves Listalakók

"Visszapattanás" jellemzően akkor *fordult* elő, ha egy levelet a levlista szervere nem tud kézbesíteni egy címzett (ez esetben Pataki László) mail szervere felé. Tehát NEM a címzett a "hibás", hanemmail szolgáltatója, kinek szervere valamilyen okból (általában technikai hiba vagy megszűnt ill. megtelt mail fiók miatt) nem képes levelet fogadni.
N számú "visszapattanás" (nem fogadás) után a levlista szervere felfüggeszti a további levelek küldését, csak figyelemfelhívó üzeneteket küld, végül - feltételezve a címzett címének megszűnését - törli a címet.

Ha a szolgáltató szervere csak ideiglenesen "rosszalkodott", s valaki egy ilyen figyelmeztetést kap, tényleg nincs sok dolga: a legegyszerűbb a "Válasz a feladónak", semmit nem beleírni, csak elküldeni.

DE

Manapság a nagy mail szerver szolgáltatók, mint pl a Yahoo egyre - hellyel közzel joggal, a nagy tömeg miatt - paranoiásabbak, és egyre több és több feltételt szabnak a levélküldő szerverek felé.Ezek a feltételek néha viszonylag egyszerűen teljesíthetők, de alegutóbbi igény már kezdi feszegetni a levelezőlisták lehetőségeinek határait.
Jelen esetben ez történt; László szolgáltatója "Yahoo szűrést" alkalmaz, ami egyszerűen visszautasítja a leveleket amik a levlistáról érkeznek. Ebben a pillanatban nem tudom a problémát feloldani, egyetlen áthidaló megoldásként egy mail szolgáltató cserétpl. gmail.com-ra (velük már "leharcoltuk" a problémát) látok.

Jelenleg az alábbi szolgáltatóknál látom a problémát:
icloud.com <- ... at me.com
upcmail.net<- ... at chello.hu, ... at upcmail.hu
fidesz.hu
xs4all.nl  <- ... at xs4all.nl, ... at laci.demon.nl

Ezek a szerverek egyszerűen eldobják a levlistáról érkező leveleket.

Alább egy kis (angol nyelvű) áttekintés a problémáról.

Üdv,
Gazsi

Mailman and DMARC

DMARC is a standard developed as a technique to reduce email spam and phishing.  Unfortunately, it has negative consequences for mailing lists, essentially breaking long established mailing list norms, standards, and behaviors.   Yahoo! recently began publishing a DMARC policy for rejecting all messages that fail the signature tests, and every mailing list with Yahoo! members started seeing bounces from these members.  This has caused the Mailmancommunity of members, list administrators, and developers enormous pain.

Mitigating the effects of the DMARC reject policy are difficult.  All knownmitigation techniques break some user expectations and/or degrade the userexperience.  Still, it's incumbent on the Mailman developers to try to reduce the pain our users feel, and to provide some options for site and list administrators who find themselves caught in the middle.   This page attempts to capture the Mailman developers' current thinking about the problem.

Solutions are difficult and complicated.  The DMARC authors essentially acknowledge that adopting DMARC requires changing mailing list habits.  You cannot continue to run your mailing list the way you always have, in DMARC compatible way.  Mailman 2.1.16 was the first version that added some workarounds for DMARC rejections, with refinements ongoing in subsequent releases. Mailman 3 will also handle this in some way, with the plan described below.