[Csaladtortenet 2] Fwd: [MACSE: 18966] Táblabírák Erdélyben

Anna Gősiné Greguss ggacs4 at gmail.com
2018. Dec. 17., H, 21:45:29 CET

Kedves Judit!
(Felteszem, nem a mai román igazságszolgáltatásra gondoltál.)
Nem vagyok történész, csak "kotnyeleskedek" (a tévedés jogának
fenntartásával): "A táblabíró eredetileg a vármegyei törvényszék bírája
volt, de a 19. század első felében már egyre gyakrabban csak tiszteleti
címként, kitüntetésként használták, amelyet a közélet minden valamirevaló
szereplője megkapott." Ezért nem tartom valószínűnek, hogy létezne ilyen
lista. Lásd
https://mindennapoktortenete.blog.hu/2015/05/08/nemesseg_eletmod_reformkor
és Wikipédia:
https://hu.wikipedia.org/wiki/T%C3%A1blab%C3%ADr%C3%B3
A Pesti Hírlap Lexikona 1937-es kiadásában lévő "Táblabíró" szócikk is
ezzel van összhangban:
https://adtplus.arcanum.hu/hu/view/Lexikon_PestiHirlapLexikona/?query=t%C3%A1blab%C3%ADr%C3%B3&pg=1034&layout=s
(Mellékelem az oldalt az Arcanum-hozzáféréssel nem rendelkezők részére.)
Üdv,
Anna