[Csaladtortenet 2] Segítség kérés, Kajdacsi Lengyel család

Benke Zoltán benkez at t-online.hu
2018. Dec. 18., K, 13:15:40 CET

Kedves János!

Nekem is sok problémám van Lengyel nevű őseimmel.

Közel vagyunk egymáshoz, ezért csak röviden:

Az én ősiem kaolikus? juhász dinasztia. Nagyon nehéz volt őket
követni...uradalomról uradalomra jártak
(1801 Sáregres  (Simontornya filiája) 1806 Tolna, 1808 Dég, 1810 Alsóalap,
1822 Czecze.)
Én is hasonló időszakban akadtam el, Lengyel Mihály és Koller Katalin
házasságát sem találtam meg, sem Mihályunk születési helyét és idejét, sőt
halálát sem. 1822-ben utoljában Czeczén
született gyermeke. Utána a legközelebbi nyom fiának a szintén juhász
Györgynek házassága 1840-ben Kálózon.

Egyik facebookos listatársunk rendkívül sokat segített, hogy rámutatott
arra, hogy nemcsak egy vezetéknéven
anyakönyvezték Mihály ősömet 1801 Sáregresen Gyalok, Alsóalapon 1812-ben
Nagy Gyalog Mihályként fordul elő.
Többi gyerekeinél közötte és utána mindenhol Lengyel volt a vezetékneve.
A közelbe lévő Sárszentlőrincen rengeteg Gyalog nevű élt akkoriban, igaz
evangélikusak voltak. A csúcs az volt, hogy ott volt
egy Gyalog Mihály és Taller Katalin házaspár 1791-1805-ig........Mondtam is
magamnak, ha a feleség is több vezetéknevet használt feladom......
De eddig nem jöttem rá, hogy az én Lengyel Mihály Koller Katalin
házaspárommal azonosak........

Tehát tanácsaim az ügyedben:

1. foglalkozás beazonosítása
2. esetleg más vezetéknéven is keresgélni

Üdv
Benke Zoli