[Csaladtortenet 2] (nincs tárgy)

Verner Sári sarimail at t-online.hu
2018. Feb. 1., Cs, 16:13:14 CET

Kedves Társak!

A múlt héten kértem segítséget tőletek a győrsági kataszteri térképekhez
(1856) tartozó telekkönyv nézhetősége ügyében.

Mivel a kérdésemet nem sikerült megoldani, ezért írtam a MNL-nak egy
e-mailt, melyre másnap meg is érkezett a válasz.

No, de nem csak a válasz, hanem meg is küldték a telekkönyv másolatát. Hát,
erre nem számítottam!!!!

Mondhatom fantasztikus anyag. Be tudtam azonosítani a Horváth családfám
akkor ott élő családjainak lakhelyét.

A térképen a parcella, azaz a helyrajzi szám szerepel, viszont a jegyzékben
a parcellaszám mellett szerepel a házszám és a név.

Mivel a győrsági lakósok házszámait kb.1852-től már írták az anyakönyvekben,
így nagyon egyszerű volt a beazonosítás.

Felbuzdulva a sikeren újból írtam a levéltárnak, hogy ha más helység
telekkönyvét szeretném megnézni,

valamint, ha nem csak a lakóházak tulajdonosaira vagyok kíváncsi, hanem a
mezőgazdasági területek birtokosaira is, akkor azt hol találom.

Erre a levelemre a Térképtár vezetőjétől, Török Enikőtől kaptam választ,
melyet ide bemásolok, hátha mást is érdekel ez a dolog.:

Kedves Verner Jánosné!

Győrság kataszteri telekkönyve
(https://maps.hungaricana.hu/hu/MOLTerkeptar/21798/) nincs bedigitalzálva,
így csak eredetiben kutatható a Bécsi kapu téri kutatóteremben. A
telekkönyvet a jelzet (S 79 - No. 344/1.) megadásával tudja kikérni
személyesen vagy emailben (nagykutato at mnl.gov.hu), és másnap tudja megkapni
az eredeti dokumentumot.

A többi település kataszteri telekkönyve is csak eredetiben kutatható. Csak
néhány olyan van, amelyiket beszkenneltünk és fenn van a neten.

Üdvözlettel,

Török Enikő

a térkép- és tervtár referense

Viszont a részemre megküldött anyaggal kapcsolatban ismét szeretnék
segítséget kérni tőletek:

1.A lakóházak jegyzékében, a tul. nevek után van egy rubrika (? épület
fajtája), melyben bejegytések találhatók, de sajnos német nyelven, amit nem
tudok megfejteni. Ha valaki megírná, hogy mi van beírva a 78., 138., 140.,
és 129. sz. házhoz, nagyon megköszönném.

2.Hogyan tudom elmenteni, vagy másolni a 13 oldalt anélkül,  hogy
nagyításkor ne essenek szét a betűk, és olvasható maradjon.?

A link ahol a lakóházi jegyzék olvasható:
https://maps.hungaricana.hu/hu/MOLTerkeptar/21799/?list=eyJxdWVyeSI6ICJHeVx1
MDE1MXJzXHUwMGUxZyJ9

Előre is köszönettel: Verner Sári