[Csaladtortenet 2] Kor

Dr. Imre Sándor imre at hit.bme.hu
2018. Feb. 7., Sze, 12:23:51 CET

Kedves Dani!

Nalam 96 esztendos volt a csucstarto az 1700-as evekben. A
szuletesikivonata nincs meg, de egyeb dokumentumok alapjan 90 felett
halhatott meg nagy biztonsaggal. Ezen kivul tobb 90-92 eves is volt a
csaladban. Ennek talan genetikai okai is lehettek, mert tobb
generacioban egymas utan jottek a magas eletkorban elhunytak. Ezzel
egyutt meg az 1800-as evekben is gyakran talakoztam 2-5 ev elteressel a
tenyleges szuletesi datum es a halotti kivonatbol szamitott kozott. A
nagy gyerekhalndosag mellett azert jonehanyan eltek meg magas kort, ha
megusztak a jarvanyokat. A 100+ azert ritka kiveteltol eltekintve
valoszinuleg tevedes es csak a "nagyon oreg" szinonimaja :)

udvozlettel
Imre Sandor