[Csaladtortenet 2] segítség kérés születési anyakönyv kiolvasásában

Gajai Lászlóné gajaine at freemail.hu
2018. Feb. 9., P, 14:10:20 CET

Kedves Gábor! Mivel Kalocsán élek, az előttem írók válaszát megerősítem. Annyival egészíteném ki, hogy a bejegyzett Zasztó praedium, azaz Zasztó puszta lakott település volt. Később a nevét megváltoztatták Kisfoktőre. Régen is, ma is Foktő község közigazgatási területéhez tartozik, de Kalocsához sokkal közelebb van, 6 km-re É-i irányban az  51-es út mellett található. A közúti jelzőtáblán Foktő-Kisfoktő szerepel. Az 1960-as évek környékén (tsz-esítés) nagyrészt elnéptelernedett, a lakóházak többségét lebontották, a környékbeli nagy számú tanyákhoz hasonlóan. Már csak néhány megmaradt lakóházakban laknak, többnyire Foktő iparterületeként funkcionál. Üdv.:        Ertzsi