[Csaladtortenet 2] Budapest, Rottenbiller utca 50

Ferenc Lakatos ferenc.lakatos at gmail.com
2018. Feb. 9., P, 20:06:49 CET

Tisztelt Családfakutatók!

Dédnagymamám halotti anyakönyvi kivonatában lakcímként a Budapest, VII.
Rottenbiller utca 50. szám van feltüntetve. A címre az alábbi bejegyzést
találtam:

"Az Erzsébet királynéról elnevezett Erzsébet Leányárvaház 1861. december
24-én nyílt meg az akkori Gyár utca és Kétszerecsen utca sarkán állott
Csicsmanczay-féle házban. Innen 1865 áprilisában átköltözött a Gyár utcai
Stoffer-féle házba. Rövidesen ez a ház is szűknek bizonyult, ezért a Vassél
Alajos építész tervezte és Roch János városi mérnök által az akkori
Háromdob utca és Erdősor sarkán (*ma Rottenbiller utca 50. sz.*) épített
házba 1871. július 30-án költözött át, mint végleges intézeti házba. Ennek
ünnepélyes zárókőletétele 1872. április 12-én történt Erzsébet királyné és
I. Ferenc József király jelenlétében. Innen 1931. szeptember 1-én költözött
át a Szent Imre herceg útja mentén fekvő mai házába (XI. Szent Imre herceg
útja 29-31.), amelyet a székesfőváros a Notre Dame de Sión apácáktól
vásárolt meg a leányárvaház céljaira. "

Ez alapján 1931-ben az Erzsébet Leányárvaház kiköltözött az épületből.
Segítséget kérnék azzal kapcsolatban, hogy ezután mi lehetett ez az épület?
A dédi 1848-ban halt meg özvegyként.

A segítségeteket előre is köszönöm.

Tisztelettel:

Lakatos Ferenc